

Arcs är ett skarpt sci-fi-strategispel för 2–4 spelare, utspelat i ett mörkt men ändå fånigt universum. Gör dig redo för dramatiska vändningar när du ger dig ut i denna galaktiska kamp.
Säkerhetspolicy (redigera den med modulen Customer reassurance)
Leveranspolicy (redigera den med modulen Customer reassurance)
Returpolicy (redigera den med modulen Customer reassurance)
I Arcs guidar 2-4 spelare sina fraktioner genom en snabbspelande rymdopera som utspelar sig under tre episoder på 60-90 minuters. Spelet öppnar i de sista dagarna av ett förfallande imperium. Spelare tar rollen som de sista regenterna i en en gång stolt stat som sträckte sig till de yttersta världarna i Reach. Inför ett annalkande hot som hotar de yttre planeterna måste spelare balansera integriteten i sina hemländer med sina egna ambitioner.
Arcs använder ett innovativt kortdrivet actionsystem som är lätt att lära sig och mycket interaktivt. Spelare får händer med actionkort varje tur och måste balansera sin önskan att kontrollera spelets tempo mot sina andra intressen. Ska du använda initiativet för att ta kontroll över en viktig ny teknik eller omplacera dina flottor för ett kommande engagemang? När spelare gör bytesslag löses striderna på ett kick med hjälp av ett enkelt tärningssystem. Kampens interaktion med det större actionsystemet erbjuder dock spelarna ett brett utbud av taktiska alternativ, från belägringar med flera svängar till vågade räder och dramatiska flykter.
Spelare börjar spelet i ungefär symmetriska positioner, vilket hjälper nya spelare att lära sig kärnsystemen snabbt. Men deras val kommer snart att leda till att deras vägar skiljer sig åt. Att gräva fram en uråldrig teknik kan göra återupprättandet av imperiet möjligt. En slumpmässig upptäckt i en fördärvad värld kan få en spelare att överge sin rikedom och påbörja en resa över Reach för att rätta till ett gammalt fel. Varje val kommer att främja spelets historia och utgöra en del av en framväxande, spelardriven kampanj.
Många av dessa val löses i en speciell "paus" mellan spelen. Under denna fas aktiveras nya regelmoduler och spelare introduceras för nya möjligheter och mål. Trots deras liknande utgångspunkter, i slutet av en kampanj, kan spelare kontrollera fraktioner så olika som någon annan i Root eller Vast. Spelare kommer också att använda pausen för att spendera sin surt förvärvade kraft för att behålla sina flottor och rikedomar, samt investera i nya förbättringar som kan hjälpa dem i det kommande spelet.
Kampanjsystemet Arcs ger spelare ett stort antal möjliga spelsituationer och hundratals möjliga kampanjer. Dessutom inkluderar Arcs också en förkortad kampanj med två sessioner och ett läge för en session.